kayhan.ir

کد خبر: ۲۹۸۰۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹

آغاز نمایشگاه «ایپاس 2024» در تهران با حضور 223 شرکت تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی

 
 
 
بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس)2024 با حضور جانشین فرماندهی انتظامی کشور افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری پلیس، مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا در مراسم آغاز به کار بیست‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس)2024 گفت: رویدادی که امروز آن را افتتاح می‌کنیم محصول تلاش تولیدکنندگان و خدمات‌دهندگان از یک‌سو و شرکت ناجی پاس از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون فراجا و مشارکت‌کنندگان توانمند از سوی دیگر می‌باشد.
سردار محمدقاسم ناظر افزود: سالی که اولین دوره این نمایشگاه بود بر اساس آمار موجود بیش از 90درصد محصولات عرضه‌شده با نشان خارجی و تقریباً وارداتی بوده در طی بیست‌ویک سال، امروز می‌توانیم ادعا کنیم که حدود 50 درصد محصولات ارائه‌شده در این نمایشگاه از تولیدات داخلی است و حدود 15درصد نیز با همکاری و مشارکت در ایران تولید می‌شود.
ناظر ادامه داد: در نمایشگاه حاضر 223 شرکت در قالب 187 غرفه حضور دارند که نسبت به سال قبل رشد 20درصدی را تجربه می‌کنیم.در این نمایشگاه 154 برند خارجی و 38 برند داخلی اقدام به نمایش محصولات خود نموده‌اند که در برندهای خارجی رشد 400درصدی را شاهد هستیم.
وی عنوان داشت: حضور مخترعین و مبتکرین در قالب هسته‌های نوآور معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای اولین‌بار در نمایشگاه ایپاس 2024 و در کنار بخش مخترعین و مبتکرین از بهترین فعالیت‌های نمایشگاه امسال است.
مدیرعامل بنیاد تعاون فراجا در پایان تاکید کرد: نمایشگاه ایپاس 2024 با ایجاد بستری مناسب برای ورود و حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی‌محور در تمام عرصه‌های تخصصی و همچنین ایجاد بزرگ‌ترین فضای تجاری می‌کوشد، خود را در طراز نمایشگاه‌های بین‌المللی مطرح نماید.
تمام ابزار، راهبرد و مأموریت‌های پلیس
برای جلب رضایت مردم است
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور هم در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: شرایط جامعه ایجاب می‌کند که پلیس خودش را به‌روز نگه دارد و از تجهیزات پیشرفته استفاده کند و نمایشگاه ایپاس فرصتی برای معرفی و نمایش آخرین دستاوردها و تکنولوژی‌های نوین در زمینه تجهیزات امنیتی، سیستم‌های حفاظتی و راهکارهای ایمنی است. طی پنج سال گذشته تمامی تجهیزات مورد استفاده پلیس از تولیدات داخلی بود.
سردار قاسم رضایی افزود: پلیس جمهوری اسلامی ایران از مردم برای مردم است و برای خدمتگزاری آنان است، به همین جهت جمهوری اسلامی افتخار می‌کند که پلیسش مردم‌محور است. به همین جهت تمام ابزار، راهبرد و ماموریت‌هایش را در راستای جلب رضایت مردم به‌کار گرفته است.
رضایی عنوان داشت: در سال‌هایی که تحریم‌های ظالمانه اعمال شد، ایپاس فرصت خوبی برای تولیدکنندگان داخلی شد و می‌توانیم بیان کنیم که تهدید را تبدیل به فرصت
کرده‌ایم.
وی ادامه داد: پلیس جمهوری اسلامی در بحث مدیریت مرزها، جاده‌ها، اماکن جمعیتی از وسایل به‌روز و داخلی استفاده کرده است و نمایشگاه ایپاس نقش مهمی در ارائه جدیدترین تجهیزات برای مدیریت این ماموریت‌ها دارد.
گفتنی است، این نمایشگاه تا سوم آبان در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.